- wanneer je online treintickets gaat bestellen bij Thalys, dan kan je hierbij gebruik maken van een kortingscode
- kies eerst jouw gewenste bestemming uit en vul daarbij ook de gewenste reisdata in
- ga verder naar de afrekening waar je ook alle gevraagde gegevens moet invullen
- geef hier ook jouw kortingscode in en ga verder naar de betaling van jouw online bestelling
Meer tips om korting te krijgen bij Thalys.com
Thalys in een notendop
Thalys is een Europees netwerk van treindiensten tussen Frankrijk, België, Nederland en Duitsland. Eind 1995 werd het hogesnelheidsnetwerk opgericht als een samenwerking tussen de diensten NMBS, SNCF, DB en NS. In juni 1996, vertrok de allereerste trein. Voor de ritten van Thalys wordt gebruikgemaakt van aparte treinstellen in bordeauxrode met zilver-grijze kleurstelling. Deze treinen rijden op 100% groene stroom. Het operationele centrum is gevestigd in Brussel en controleert voortdurend alle spoorwegverbindingen in de vier verschillende landen. Met 50% toeristen en 50% zakenreizigers bedient Thalys een breed publiek. Jaarlijks rijden er inmiddels meer dan 7.5 miljoen reizigers met Thalys.
Welke producten verkoopt Thalys?
Een weekendje weg? Spontaan last-minute met de trein een dagje naar Frankrijk? Thalys verkoopt treintickets tussen verschillende steden in Europa. Deze worden verkocht in de klassen Standard, Comfort en Premium en zijn online te boeken. Daarnaast kun je aan boord genieten van een gevarieerd aanbod van gerechten, snacks en dranken. Bij Premium tickets zijn de maaltijden bij de prijs inbegrepen.
Leeftijd
Tickets zijn daarnaast verkrijgbaar in verschillende leeftijdscategorieën. Zo reist een kind tegen een gereduceerd tarief en ook senioren kunnen een goedkoper ticket aanschaffen.
Omboeken
Ticket geboekt maar het komt toch niet meer goed uit qua planning? Alle tickets kunnen voortaan worden omgeruild tot aan het vertrekuur. Deze regeling is geldig voor elke boeking die werd uitgevoerd van 09/03/2021 tot en met 27/06/2022.
Bestemmingen
Met Thalys reis je naar verschillende mooie plekken in Europa. Of je nu kiest voor een dagje buurten in Gent of Brussel, de magie opzoeken in Disneyland Parijs, of de toerist uithangen in Amsterdam – met de hogesnelheidslijnen van Thalys zijn deze bestemmingen ineens een stuk dichterbij. Een overzicht van alle 26 stations vind je onder het menu ‘bestemmingen’ op Thalys.be.
Ontdek de beste Thalys promoties
De Thalys website heeft een speciale promo pagina onder het kopje aanbiedingen en tarieven. Op deze pagina vind je seizoensaanbiedingen zoals de Zomer en Winter Thalys maar ook andere fijne promoties. Zo kun je er soms mooie kortingen tegenkomen voor speciale gelegenheden. Denk bijvoorbeeld aan een trip naar Parijs voor Valentijnsdag. Hou deze pagina dus goed in de gaten om geen deals te missen.
FAQ
Kan ik mijn ticket annuleren?
Als je ervoor kiest om je ticket te annuleren, krijgt je een volledige terugbetaling voor tickets die aangekocht werden met een 100% flexibel tarief. Voor elk ander tarief zal de terugbetaling slechts gedeeltelijk of helemaal niet kunnen worden uitgevoerd vanwege de verkoopwaarde van het betreffende tarief.
Hoe je je Thalys-treintickets kunt aanpassen is afhankelijk van de wijze waarop het oorspronkelijke ticket is gekocht. De annulering van je ticket gebeurt steeds bij de oorspronkelijke verdeler, of dit nu Thalys zelf was of een andere verdeler
Mijn treinrit is geannuleerd. Wat nu?
Wanneer je trein wordt afgeschaft, ontvang je een gepersonaliseerd bericht met informatie over de verschillende maatregelen die je worden aangeboden.
Wat is de compensatieregeling als Thalys vertraging heeft?
Indien veroorzaakt door Thalys, heb je bij vertragingen van 30 minuten of meer recht op compensatie. De compensatie is online aan te vragen via het contactformulier op Thalys.be. Je kunt tijdens het invullen van het formulier zelf aangeven of je de tegemoetkoming in de vorm van een kortingsbon, overboeking of Air Miles wilt ontvangen.
Indien Thalys niet verantwoordelijk is voor de oponthoud, kun je alsnog een compensatie krijgen bij vertragingen van 60 minuten of meer.
Een overzicht van alle compensatie tarieven is te vinden op Thalys.be.
Is er wi-fi aan boord?
Ja, in 2008 introduceerde Thalys als eerste wifi aan boord en was met deze dienst een pionier binnen treindiensten. Alle reizigers hebben toegang tot wi-fi via het ThalysNet-portal. In Comfort-klasse of Premium-klasse is er een snellere wifi-verbinding met een groter datavolume.
Doet Thalys mee aan Black Friday?
Vooralsnog is hier geen informatie over bekend.